Proiectarea drumurilor și podurilor e un aspect intrinsec al evoluției umane, alături de noi încă din cele mai imemoriale timpuri. A vorbi despre importanța acestora este, mai ales în această epocă de accelerare tehnologică, un fiasco. Infrastructura transportului și a deplasării ar arăta net diferite fără prezența lor.

Oamenii s-au folosit de drumuri rudimentare încă din anul 10.000 î.Hr; cel mai vechi drum pavat din istorie, de a cărui existență suntem siguri, se află în Egipt, și a fost construit, cu aproximație, undeva între anii 2600 și 2200 d. Hr. Așadar, drumurile au fost, alături de altele, un catalist indispensabil evoluției umanității. Astăzi, construcția de drumuri și poduri este una din cele mai masive industrii, cu un capital uriaș.

Construcția acestora se face doar în conformitate cu anumite considerații universal acceptate care țin de proiectarea în cadrul implicațiilor legale și de mediu. Eroziunea și sedimentarea sunt principalii inamici ai acestor construcții și, de aceea, se urmărește întotdeauna adaptarea acestora mediului în care vor fi construite.

DSC_0499Principalele procese prin care trece solul înainte de a lua formă de drum sunt excavarea, îndepărtarea surplusului, umplerea,compactarea, construirea și aranjarea finală.Aceste procese au, fiecare, un grad de deteriorare a terenului, fapt care intră în mai-sus-numitele considerații care țin de protecția mediului, subsecvent de cele legale. Protecția pietonilor este un alt aspect care trebuie luat în considerare, fapt ce ține, prin excelență de design-ul drumurilor și amplasarea trecerilor care favorizează atât autovehiculele cât și masa pietonală.

Dacă drumul este adaptarea la relief și obstacolele pe care acesta le pune în perspectivă, podul este structura care le ”trișează”. Primele poduri făcute de mâna omului au fost simple bucăți de lemn puse laolaltă în vederea depășirii unor inconveniențe geografice care îngreunau sau făceau absolut imposibil traficul. Chiar dacă acestea s-au construit din cele mai vechi timpuri, maeștrii podurilor sunt considerați romanii, care au dus tehnologia cu un pas înainte prin construcția celebrelor lor apeducte, multe dintre rămânând intacte până în ziua de astăzi. Tipurile de poduri sunt clasificate potrivit unor caracteristici care țin de modul în care acționează tensiunea, compresia, îndoirea, răsucirea și presiunea și sunt: podurile fascicul, cele mai simple, orizontale, poduri sub formă de schelet triunghiular, poduri în console sau grinzi, poduri cu boltă, poduri cu boltă legată, poduri suspendate.

           Aparitii in presa: Click aici!

S.C. DROMCONS S.R.L este o societate cu capital privat, înființată în anul 2003, devenind, în scurt timp, una din societățile din România specializate în proiectarea și consultanța tehnică în domeniul construcțiilor și serviciilor aferente consultanței de șantier. Aceste aspecte au condus la plasarea companiei printre topul companiilor din domeniu. Serviciile oferite de firma noastră creează o gamă largă și variată, printre care:

  • Proiectare de drumuri și poduri
  • Proiectare de drumuri forestiere
  • Proiectare de construcții civile
  • Proiectare canalizare și apeducte
  • Proiectare și execuție de lucrări (la cheie)
  • Consultanță tehnică în construcții
  • Servicii de consultanță de șantier
  • Măsurători topografice specializate
  • Laborator de analize și încercări în construcții (grad II)
  • Elaborarea documentelor pentru elaborarea avizelor
  • Întocmirea de acorduri și autorizații CNADNR, Poliția Rutieră, Apele Române
  • Servicii de printare alb-negru/color (diferite mărimi)
  • Studii geotehnice
bridge-sketch